Webinarerne er arrangeret af DI med de to faste deltagere Erik Thomas Johnson, Head of Sustainable Business i DI og Bjarne Bach, afdelingsleder i Viegand Maagøe samt skiftende gæster. De indeholder en blanding af oplæg og cases.
Vi har udviklet projektet Klimaklar SMV sammen med Fremstillingsindustrien og DI og med støtte fra Industriens Fond og en række kompetente partnere.
Projektet kørte i 2021-2022 og har ført til flere nye projekter som Klimaklar Servicevirksomhed og Klimaklar Produktionsvirksomhed.
Læs DI-rapport om erfaringerne med Klimaklar SMV.
0-5 min: Introduktion
5-30 min: Sådan kommer du i gang
Bjarne Bach fortæller, hvordan du som SMV får overblik over sit CO2-aftryk med afsæt i internationale standarder, målrettet Science Based Targets reduktionsmålinger.
31-60 min: Erfaringer fra SMV-virksomhederne Tasso, AM Tooling og Dansk Sintermetal
61-62 min: Spørgsmål og afrunding
0-5 min: Introduktion (OBS lyden mangler i det 1. minut)
5-23 min: Hvilke klimatiltag kan være oplagte?
Bjarne Bach fortæller, hvordan SMV’er kommer godt i gang med klimaindsatsen, måler CO2-aftryk og vælger klimatiltag inden for Scope 1, 2 og 3.
24-56 min: Erfaringer fra Danfoss
56-79 min: Erfaringer fra SMV-virksomhederne Ammeraal Beltech og HiFlux Filtration
79-85 min: Spørgsmål og afrunding
0-5 min: Introduktion
5-30 min: Udnyt andres erfaringer
Bjarne Bach fortæller om de overordnede erfaringer fra KlimaklarSMV, og hvad du som SMV kan bruge dem til.
15-45 min: Klimakommunikation uden greenwashing
Vores partner Marianne Hartz Thomas fortæller om greenwashing, greenhusing og greenblushing, og hvordan du udvikler skarp og troværdig klimakommunikation.
45-58 min: Erfaringer om klimakommunikation fra SMV-virksomheden Logitrans A/S
58-81 min: Hvad betyder grøn markedsføring for investeringer i virksomheder v. tænketanken Axcel Future
82-83 min: Afrunding
Se webinarer, der hjælper din SMV i gang med klimaindsatsen. Materialet stammer fra projektet Klimaklar SMV, hvor vi hjalp 50 virksomheder med at beregne deres CO2-aftryk, lægge en klimaplan og kommunikere om indsatsen.

