
Viden om bæredygtighedskommunikation
Klimakommunikation med DIVE-modellen
DIVE-modellen skal hjælpe virksomheder og organisationer til effektiv klimakommunikation og -markedsføring uden anklager om greenwashing. DIVE bygger på 4 ben om Data, Indsigt, Værktøj og Effekt.
Undgå at pynte jer med lånte fjer
Flere og flere virksomheder brander sig målrettet på klima i kommunikation og markedsføring. Det har medført at voksende antal sager om virksomheder, der snyder på vægten og pynter sig med grønne fjer. Vi har derfor udviklet en ny model kaldet DIVE, der skal hjælpe kunder med troværdig og effektiv klimakommunikation uden anklager om greenwashing.
DIVE bygger på 4 ben:
Data

Indsigt

Værktøj

Effekt


Marianne Hartz Thomas, Viegand Maagøe
“Der er et kæmpe potentiale i klimakommunikation. Men ingen har lyst til at blive hængt ud som klimabedrager på forsiden. Derfor er troværdigheden så vigtig. Vi har udviklet modellen DIVE, der forankrer klimakommunikationen i data. Samtidig fremmer den effektivt kommunikationsmål ved at bruge de nyeste indsigter om forbrugeradfærd og klima.”
CO2-udledning opgøres i scope 1, 2 og 3
